Skip to content

Mediterràniament

Juliol 1, 2013


Diuen els què en saben d’això que els catalans som especialment crítics i cruels amb allò que funciona, o el què és el mateix: som excessivament autoexigents.

Potser és cert i explicaria les raons per les quals odiem abans que xuti una pilota Neymar; ensorrem abans no dirigeixi un partit Guardiola; desmuntem abans no soni un acord el Concert per la Llibertat i així fins a un llarg etcètera.

L’anunci d’Estrella Damm, producte català per excel·lència que a més proclama de manera més que evident l’esperit positiu de la nostra espècie, s’ha convertit en aquest model d’amor-odi per les coses pròpies.

Absolutament aplaudit Ebre enllà, a casa nostra és odiat i repudiat any rere any.

El què per a alguns és un esperit positiu, propi de l’estiu, propi de la marca i del producte, que reflecteix molt bé el què es vol i es propugna quan es beu una cervesa, per a d’altres és impostat i fals, d’escenari de cartró pedra, allunyat de la realitat.

No els trec la raó a uns i altres. Certament, l’anunci d’Estrella Damm comença a ser com el de Freixenet al Nadal: esperat. Per la música, pels colors, pel què expressa, perquè després d’un hivern llarguíssim per fi arriba un símptoma d’estiu. Però tampoc en trec raó als detractors: no estem per menjar paelles, i menys els joves,  i encara menys per passar unes vacances perduts en una illa del Mediterrani perquè simplement no hi ha un xavo.

El mode de vida “Mediterràniament” està un pèl desfasat i per això l’anunci comença a denotar símptomes d’esgotament.

Ara bé, no ens enganyem, la publicitat no només mostra realitat (producte) sinó també emocions i “Mediterràniament”, bons o dolents, ens en proporciona una bona dosi.

Anuncis

From → Uncategorized

3 comentaris
  1. marcuen permalink

    Com dirien a l’Àsterix i Obelix: estan bojos aquests catalans!

  2. Avui s’ha publicat aquest article al Bloc http://www.elsbastards.cat. En la línia del meu post. Molt interessant reflexió de com les marques poden perdre tota credibilitat per allunyar-se del públic al què van dirigides: http://www.elsbastards.cat/2013/07/09/mediterraneament-em-menjareu-la-polla/ En recomano la seva lectura.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Vermut & Periodisme

L'àgora dels periodistes del s. XXI

Conferenciante's Weblog

un diario de conferenciantes y sus conferencias

El bloc dels verds

Bloc oficial del partit dels Verds d'Andorra

Aratosperdidos

Un cuaderno con pocas pretensiones...

··|Artur Homs···>>

Tecnologia y Montaña

El Periscopio

por Rosa María Artal

Ulleres progressives

per mirar-se el món de prop, però amb la distància necessària...

Economistas Frente a la Crisis

El pensamiento económico al servicio de los ciudadanos

Els Nous Pobres

No ens fa vergonya explicar que som pobres, perquè aquesta condició, més que definir-nos a nosaltres, els defineix a ells.

Els meus discos

Un repàs personal a la meva col·lecció de discos.

mariblocfuentes

Bloc d'analisi polític, comunicació i periodisme

Mirando de soslayo

Hay dos palabras que te abrirán muchas puertas: Tire y Empuje - Les Luthiers

Blog de Roger Vilalta

una aproximació als mitjans de comunicació

Habrá que hacer algo

Un blog de periodismo y otras cosas. Por JOSÉ LUIS SASTRE

Cercle Gerrymandering

Política per a iniciats

El Cau del Llop

A la cerca de valors

A trenc d'alba

Otro sitio más de WordPress.com

El ventanuco

Aquí se escribe poco o mucho. Pero no de todo.

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: